20 sie 2016

STEFANKA BEZ PIECZENIA

Dziś wpis z plackiem Stefanką na herbatnikach.
Zrobiłam go drugi raz w życiu, pierwszy był ładniejszy :D.
Jest szybki w wykonaniu, a co najważniejsze (dla mnie)- bez pieczenia!
Na górę można dodać jeszcze czekoladę, jak robiłam pierwszy raz to ją dodałam,
ale był zbyt słodki jak dla mnie i drugi raz zrobiłam bez niej.
Spróbujcie zrobić sami. Nic łatwiejszego! :)

Składniki:
masa kakaowa:
- 1l. mleka
- szklanka cukru
- 200g. masła
- 1 1/2 szklanki kaszy mannej
- ok.3 łyżki kakao 

masa waniliowa:
- 1 l. mleka
- szklanka cukru
- 200g. masła
- 1 1/2 szklanki kaszy mannej
- łyżeczka cukru wanilinowego

dodatkowo:
- herbatniki 

Tortownica ok. 26 cm na 38 cm


 

Wykonanie: 
Tortownicę wykładamy herbatnikami. 
W garnku zagotowujemy mleko, dodajemy cukier i masło aż si rozpuści.
Następnie wsypujemy kaszę i kakao.
Mieszamy wszystkie składniki aż połączą się w gęstą masę.
Przekładamy ją od razu na herbatniki.
Rozprowadzamy ją równomiernie po formie i przykrywamy następną warstwą herbatników.

W garnku gotujemy mleko, dodajemy cukier (kryształ oraz wanilinowy) 
i masło, na koniec kaszę.
Rozprowadzamy kolejną masę na herbatniki.

Mówiąc prościej -> na blachę herbatniki + masa + herbatniki + masa + herbatniki
+ czekolada + cukier puder

Zostaw ciasto do ostygnięcia.
Smacznego! :)

 

*wpis nie jest sponsorowany, nie współpracuję z żadną z powyższych firm.

23 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. szybko się robi, pyszne wychodzi..polecam :)

      Usuń
  2. ale mi smaka zrobiłaś ;)
    czemu mozajka na kaszy mannej ??
    ile się takie cudo robi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aby nie reklamować sklepu bez współpracy z nimi, jak pierwszy raz to ok godziny, później z pamięci to ok 20 min

      Usuń
  3. Mieszkasz z chłopakiem czy z rodzicami?

    OdpowiedzUsuń
  4. a czemu nie mieszkasz z chlopakiem??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie stać mnie na utrzymanie, to kosztuje dużo więcej niż nam się może wydawać :))
      i póki chodzimy do szkoły to jest lepiej tak jak jest teraz^

      Usuń
  5. każdy wie że cukier z biedro a kasza i palma z tesco to po co mozajka

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę koniecznie spróbować. Może być pyszne :)
    Anonimoowax - Klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz kaszę manną to będzie pyszne i dla Ciebie ♥

      Usuń
  7. ile osób zobaczyło ten wpis?? ciekawe ile osób wypróbuje i to zrobi ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 903 wyświetleń jest tego wpisu na obecną chwilę, no ciekawe czy ktoś spróbuje. :)

      Usuń
  8. Nigdy więcej nie wejdę na Twojego bloga wieczorem na głodniaka :D Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero się rozkręcam z kulinarnymi wpisami :D

      Usuń
  9. Mniam ale bym to zjadła <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam gotować, wygląda to przepysznie, ale niestety jem tylko zdrowe jedzenie i nie będę w stanie skosztować, ale na pewno musi być to przepyszne. Pozdrawiam i zapraszam na mojego bloga o zdrowym żywieniu i motywacji ! szereemeta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. ładną masz kuchnię z tego co widzę :) może kiedyś pokażesz ją całą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. będzie więcej wpisów z gotowania, pieczenia itp..więc wtedy będzie częściowo pokazywana

      Usuń
  12. zakochałam się w tym zdjęciu co od pieca jest podświetlane i są te 2 garnki <3
    pokaż nam kuchnię całą :*

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej! Kiedy inne przepisy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie myślałam o dodaniu nowych przepisów, ale w sumie..... może wkrótce 🤔🤗

      Usuń